Το διαδικτυακό μάθημα «Μένουμε Σπίτι με το eTwinning» αποσκοπεί στην ενημέρωση και ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση εργαλείων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, προκειμένου να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας των μαθημάτων τους από το σπίτι. Αναλυτικά Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση – Εργαλεία επικοινωνίας – Εργαλεία συνεργασίας – Συμβουλές
Η μέθοδος των εξετάσεων ποικίλλει, με κάποιες σχολές να προτιμούν τις γραπτές εξετάσεις με φυσική παρουσία (τηρώντας τα μέτρα αποστάσεων και προστασίας που ορίζει φυσικά ο νόμος) ενώ κάποια άλλα προχωρούν στη διοργάνωση ηλεκτρονικών εξετάσεων με πιστοποιημένες πλατφόρμες και συστήματα ελέγχου της αξιοπιστίας της διαδικασίας όπως για παράδειγμα, εξεταζόμενος και εξεταστής να είναι online και σε πλήρη (οπτική και ακουστική) επικοινωνία.
Οι εξετάσεις μέσω Διαδικτύου γίνονται είτε με ανάθεση projects είτε με γραπτές εξετάσεις για μικρές ομάδες φοιτητών. Παράλληλα, όπου υπάρξουν γραπτές εξετάσεις, αυτές θα ελεγχθούν από το σύστημα που διαθέτει η κάθε σχολή για την λογοκλοπή (plagiarism).
Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει μόνο μία κατεύθυνση όχι πολύωρες εξετάσεις, αλλά σύντομα τεστ.
Ο υφ. Παιδείας αρμόδιος για τα ΑΕΙ,Β. Διγαλάκης δήλωσε τα εξής: «Η εξεταστική όπου μπορεί θα γίνει μέσω μιας εργασίας στο σπίτι σε συνδυασμό με μια προφορική εξ αποστάσεως εξέταση. Αυτό το προτείναμε στα Πανεπιστήμια να το χρησιμοποιήσουν όπου αυτό είναι δυνατόν. Καταλαβαίνεται ότι τα μαθήματα που έχουν μικρό αριθμό φοιτητών για παράδειγμα , κάτι τέτοιο (εξ αποστάσεως εξέταση) μπορεί να γίνει. Σε μαθήματα που έχουν μεγάλο αριθμό φοιτητών κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει όπου είναι απαραίτητο θα γίνει εξέταση με φυσική παρουσία και αυτό θα γίνει με βάσει τα μέτρο που θα μας εισηγηθεί η αρμόδια Επιτροπή του ΕΟΔΥ. Βάσει νόμου ο κάθε καθηγητής είναι αρμόδιος το πως θα αξιολογήσει τους φοιτητές του από κει και πέρα όπου απαιτείται εξέταση με φυσική παρουσία θα υπακούσουν υποχρεωτικά στα μέτρα τα οποία θα ορίσει η Επιτροπή του ΕΟΔΥ. Αυτά τα μέτρα θα αφορούν πόσοι φοιτητές θα μπορούν να συγκεντρωθούν σε μια αίθουσα , σε ένα αμφιθέατρο και πόσο θα είναι και η διάρκεια της εξέτασης».
Στην καθημερινότητα μας, ο όρος έρευνα περιλαμβάνει την αναζήτηση πληροφοριών και νέας γνώσης ως προς την επίλυση κάποιου προβλήματος. Η πιο διαδεδομένη μορφή εμπειρικής έρευνας, η οποία χρησιμοποιείται για ακαδημαϊκούς και επιστημονικούς σκοπούς, είναι η δειγματοληπτική έρευνα με ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις. Οι μέθοδοι της δειγματοληπτικής έρευνας είναι η ποιοτική έρευνα.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Αναστάτωση έχουν προκαλέσει οι ανακατατάξεις στη παιδεία, σαρωτικές αλλαγές και στο χάρτη της αγοράς εργασίας φέρνει η αναγνώριση πτυχίων κολλεγίων της αλλοδαπής με παράκαμψη του ΔΟΑΤΑΠ. Δείτε τί ισχύει μέχρι τώρα στο πρώτο μας άρθρο. Οι απόψεις διίστανται στο άκουσμα της ψήφισης του νέου άρθρου περί αναγνώρισης των σπουδών και συνάμα πτυχίων και ειδικοτήτων από πανεπιστήμια του εξωτερικού και ομότιμα κολλέγια στη χώρα μας ως προς το ποιά ιδιωτικά κολλέγια αναγνωρίστηκαν.